Eindhovenaar wereldkampioen en huizenbouwer actief in Udonthani

3 Nov

 

 udonthanicityweblog@gmail.com

http://www.nederandersinudonthanicity.nl Eigen youtube kanaal Lowy Cremers

Meld  nu aan voor

 de beste TV zenders in Thailand  Eurotv.nl Pattaya

Ze kunnen niet meer om ons heen!!

Eeen bijdrage van Jos Rieen de schoonzoon van Robby de Rabbit.

‘Eindhovense sparringspartner’ van Connor McGregor wereldkampioen thaiboksen

De 26-jarige Eindhovenaar Robbie Hageman heeft gister in het Duitse Meppen de wereldtitel thaiboksen veroverd. In de gewichtsklasse tot 75 kg werd Hageman unaniem tot winnaar gekozen.

De Eindhovense Hageman wist de wereldtitel te behalen bij de prestigieuze Italiaanse Kombat League. Zijn Italiaanse tegenstander, Vasile Lazar, was een harde en technische jongen. Robbie wist hem vijf ronden lang zijn wil op te leggen. Beide vechters gingen tot het uiterste en wilden met een K.O. winnen. Uiteindelijk werd Hageman tot winnaar gekozen.

McGregor

In 2014 behaalde de Eindhovenaar de wereldtitel tot zeventig kilo. Momenteel reist hij regelmatig naar Ierland om daar te boksen met wereldster Conor McGregor. Daar helpt hij McGregor voorbereiden op zijn UFC wedstrijden.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Een bijdrage van onze vaste  medewerker   Harry de Krakeling 

  • Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
  • Van het concert des levens krijgt niemand het programma
  • Mijn leven is een zooitje, waar blijft die leuke vuilnisman?
  • Waarom het leven moeilijker maken dan het is?
    • Mis je iemand? Bel
      Wil je afsspreken? Nodig uit
      Wil je begrepen worden? Leg uit
      Heb je vragen? Stel ze
      Vind je iets niet leuk? Vertel het
      Vind je iets leuk? Benoem het
      Wil je iets? Vraag er om
      Hou je van iemand? Zeg het
    • Geniet van het leven ,want soms duurd het maar even!
  • Alles in het leven is maar tijdelijk, zelfs het leven, dus geniet er van
  • Hou van het leven iedere dag, want je weet nooit of je het morgen nog mag
  • De trap van het leven zit vol splinters, maar dat weet alleen hij die naar beneden is gegleden
  • Liever rijk leven dan rijk sterven
  • Kijk niet zo veel naar mijn verleden, ik leef daar niet meer
  • Het leven gaat niet altijd over rozen, maar paardebloemen zijn ook mooi
  • Het leven is net ganzenbord; je kunt steeds opnieuw beginnen, behalve als je in de put blijft zitten
  • Het leven is als een verhaal; het gaat er niet om hoe lang het is, maar hoe goed het is
  • Soms gebeuren er dingen in je leven die je totaal niet verwacht, die j hart doen breken en je doen vergeten hoe je lacht; toch zullen juist de dingen die je zwak doen voelen, je u iteindelijk sterker maken
  • Ja ik heb fouten gemaakt, maar het leven komt niet met instructies
  • OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

 

Een bijdrge van deze redactie.Wederom een broodje aap en  klaag  verhaal over bouwen  van een huis in Thailand gezen op Thailandblog.

Thaise ‘bouwkunst’

En dan het verhaal op Thailandblog van de huizen makelaar  uit Udonthani.een bijdrage ons toegezonden door Jan Parllevink

email  jparlevink@outlook.com

De man schreef dit: zit te wachten tot zijn schoonmoeder dood  gaat !!!

Die man is gewoon  een huisjes melker aan het worden.Onder het mom ik doe het voor me schoonmoeder  koopt en bouwd hij huizen om ze daarna met grote winst door te verkopen.Het is volgens mij de zelfde persoon die vroeger  oude toyota om liet bouwen en dan als  super auto voor veel geld probeerde te verkopen .Geen Thai die er in trapte.blijf dus uitkijken voor dit soort huizen bouwers.J. Parlevink

De man schreef dit:

En ja hoor, ze hebben weer veel moeten afbreken omdat ze niet naar mijn plannen/ideeën luisterden! Heb ook dit keer weer op de bestaande grond gebouwd, zodat het nooit kan verzakken. Met natuurlijk een goede stevige fundering en later wordt alles naar wens opgehoogd. Jammer genoeg wordt dit huis niet onderhoudsvrij gebouwd, zoals mijn tweede Design huis maar dit is even niet anders.

Na het overlijden van mijn schoonmoeder komt dit huis dan ook weer in de verkoop, omdat het voor ons te groot is en te bewerkelijk. Dat willen wij juist niet meer, wij willen meer van de wereld te zien. Daarom was mijn tweede huis een ware droom voor ons, met alle voorziene gemakken. Maar… belangrijk is, dat ik ook dit huis met een goed gevoel weer door kan geven aan een andere liefhebber/eigenaar.(lees voor veel geld)

Eerst een groter huis bouwen en daarna beweren dat het te groot is ha ha ha

Dus totaal onverwacht heb ik er een leuke hobby bijgekregen in Thailand. Beleef zeer veel positiviteit en plezier om voor architect te mogen spelen en huizen te bouwen waar er geen 13 in een dozijn van te vinden zijn!

En dan het verhaal over de verzorging van zijn schoonmoeder  lees wat hij er over schrijft op Thailandblog:

Het mag misschien allemaal mooi klinken? maar.. er komt heeeel wat op ons af!
Onderschat de zorg niet’ van men schoonmoeder, die blind is, incontinent, gevoed moet worden en gewassen, verschoond, en steeds naar het ziekenhuis moet’ haar medicatie op tijd moet hebben en nog eens suikerziekte erbij heeft, hier gaat heeeel veeeel tijd en moeite in zitten!
Dus, een 24 uur plaatje’ de komende tijd. Ik ken persoonlijk niet zoveel mensen, die hetzelfde zouden doen / willen doen, voor hun schoonmoeder’ Het is een hele zware opgave’
Dus,.. nergens om jaloers op te zijn, voor de komenden maanden? Jaren? zolang mijn schoonmoeder zorg afhankelijk is! en op de familie moet rekenen, omdat ze hier in Thailand, geen verzorgingshuizen kennen, tenminste … hier niet in Udon Thani

Wat een onzin miljoenen verdienen met huizen bouwen  en de verzorging  van zijn schoonmoeder  kan hij niet opbrengen.Weet de goede man dan niet dat er veel vrouwen in Udonthani wonen die gaarne  als  persoonlijke verpleegster  zouden willen fungeren om een hulp behoevende vrouw terzijde te staan.Daar staat tegenover dat je voor 10.000 THB  makkelijk een 24 uurs verzorgster in huis kunt krijgen.Die  je schoonmoeder beter kan verzorgen dan menig bejaarden huis in NL.

Er mogen dan in Udonthani geen verzorgings huizen zijn voor hulp behoevende mensen ,maar er zijn genoeg vitale  vrouwen die  gaarne voor  10.000 THB  per maand  incl kost en inwoning de zorg  voor die vrouw zouden willen

overnemen.

Bij de redactie van http://www.nederlandersinudonthanicity.nl  zijn diverse adressen van mensen  te verkrijgen die dit soort werk doen.

Conclusie van onze redactie we proeven hier een vorm van jaloezie of heeft Hr Parlevink  gelijk?Wie het weet mag het zeggen via een reactie.

udonthanicityweblog@gmail.com

Ludo Paf redactie medewerker.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Door Joseph Jongen

Met verbazing kijk ik steeds weer naar de slordigheid waarmee de Thai in de bouwwereld werkt. Timmerwerk niet passend en de afwerking van tegel-, voeg- en schilderwerk slordig. Echte ‘rommelkonten’ zijn het.

Vraag me wel eens af of de niet in het zicht zittende constructie wél degelijk en goed is afgewerkt en belangrijker, of het voor de bewoners veilig is.

Wat de man beschrijft is gewoon gelogen en gefantaseerd.Zelf heeft mijn vrouw een huis  laten bouwen  naast haar eerste woning Het huis is dubbelwandig  dus een spauwmuur zo dat het altijd koel is binnen..Daar  in dat nieuwe 2e huis zijn wij  5 jaar geleden gaan wonen.Het huis is prima gebouwd het is 27x 7 meter zonder verdieping.Het heeft 3 slaapkamers/3 toiletbadkamers en 3 airco,s. Voor de gasten is er ee aparte toilet.Verders een grote amerikaanse  keuken van 4.50 lang in de woonkamer ingebouwd.Ook een buiten keuken is er bij gebouwd.

Aan de voorkant is een serre er aangebouwd waar we veel zitten.

Het huis is gebouwd door buurt bewoners onder mijn persoonlijke leiding en ik was de man die besliste wat en hoe er gebouwd zou worden.De electrische bedrading is uitgevoerd door een leeraar elektro techniek dus die heeft alles goed voorzien  aangaande zekeringen aardlek etc.

Het hele huis  is inclusief materiaal en bouwkosten 400.000 THB  er neer gezet.

Men moest wel steeds er bij bllijven want de Thaise mensen hebben zo hun eigen manier van werken.De  tegelvloeren en de badkamer tegels  zijn allemaal door een tegelzetter gemaakt en die leverde prima werk.

Ik heb steeds  pas betaald na geleverde werkzaamheden,dus niets vooraf.

Wij hebben ongeveer 25.000 THB  verdiend door zelf onze materialen overal in te kopen.Een eder is hierbij uitgenodgd om desgewenst ons huis te bezichtigen in Udonthani.

In onze straat staat ook een huis dat is door een plaatselijke aannemer gebouwd  en koste 4 jaar geleden ook netto 400.000 THB.Kom en overtuig u hier staat de brabantse koffie steeds klaar en is iedereen welkom.vg Lowy en Honnybee Cremers Soi Donudom 80/7 Udonthaniemail lowy.cremers.senior@gmail.com

 

 

Mijn vrouw is anders.

Een bijdrage van onze colom schrijver De Krakeling

Mijn vrouw is zeer creatief, voor alles heeft zij een oplossing. En aangezien ik dat totaal niet ben, moet ik eerlijk bekennen dat zoiets mij vaak goed uitkomt. Als ik iets breek in huis, dat gebeurt geregeld, weet ik gewoon dat mijn vrouw het wel maakt. En als dat niet lukt, verzint zij wel een andere oplossing. Mijn vrouw houd van vakantie, ik niet.

Mijn vrouw houdt van de zon, kan er uren in liggen bakken als een braadworst, ikke niet dus. Mijn vrouw houdt van een lekkere borrel, ik niet dus. Mijn vrouw houd van alle dieren, maar vooral van kleine hondjes, ik houd ook van kleine hondjes, maar heb toch maar liever een grote bouvier, of dog, of een middenmoot. Nee, als wij ooit een hond nemen, zal het er een moeten zijn die bij haar in het fietsmandje mee kan.

Probleem, ik wil een hond bij mij op de achterbank en geen hondje onder mijn gaspedaal. Dus een middenmoot zou het worden. Zijn wij het nog niet over eens. Mijn vrouw houd niet echt van autorijden, ik wel. Ben er gek op. Wanneer wij naar mijn familie in Zoetermeer of Den Haag gaan ben ik degene die rijd, zij geniet van de rit.. Mijn vrouw houd van tuinieren, ik ben gek op onkruid.

Want dat kan best mooi zijn hoor! Mijn vrouw haat sigarettenrook zij kan er niet tegen en ik puf nog steeds vrolijk door. Mijn vrouw is gek op winkelen, ik niet. Koop wat ik nodig heb en ga recht op huis aan. Mijn vrouw is gek van koek en drop, ik houd het bij een droog koekje. Mijn vrouw haat de slakken in haar planten en gooit die regelmatig in de afvalbak. Ik zie dat en haal ze er weer uit om ze in de aarde terug te zetten. Mijn vrouw is gek op hedendaagse Turkse muziek, ik houd het bij Hazes.

Mijn vrouw houd niet erg van een goede oorlogsfilm, ik wel dus. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ons huwelijk is goed hoor, we hebben heel vaak lol samen, genieten van elkaar en van onze verschillen. Die lossen we altijd samen op, zoeken een middenweg of delen het verschil. En zolang je nog kan lachen met elkaar en dat kunnen we, zo erg dat zelfs de buren hebben geklaagd of we iets rustiger willen keten ’s avonds als we naar bed gaan. Begrijp het niet verkeer, ik heb het over lol trappen!

Dus zolang wij elkaar nog aan het lachen maken, zolang wij elkaar tranen nog kunnen drogen, zolang wij elkaar maar in de waarde laten die wij elkaar gunnen, moet ik zeggen dat mijn vrouw het verschil maakt tussen geven en nemen. Wij geven elkaar heel veel en krijgen er samen heel veel voor terug. Dat is echte liefde. Dat hebben we in elk geval gemeen.
Wij tussen ons houden nog steeds van elkaar en elke dag komt er een beetje meer bij. Dat maakt het verschil zo klein.

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

 

Mijn Taal

Een bijdrage va de redactie Lowy Cremers.

Nederlands is mijn taal ook al heb ik maar 4 klassen lager onderwijs  gehad!!

Al meer dan een halve eeuw. Ik beheers deze taal  niet goed in geschrift  ha ha .goed en heb er respect voor. En misschien is dat wel een van de redenen waarom ik schrijver ben geworden. Naast het bedenken en schrijven van verhalen zie ik het als mijn missie om te helpen waken voor taalverloedering, die de laatste tijd steeds harder lijkt toe te slaan. Niet alleen door toenemend gebruik van SMS- en Twittertaal en verengelsing, maar ook omdat veel taalambassadeurs hun plicht verzaken. Televisiepersoonlijkheden, de media, tekstschrijvers en zelfs opvoeders schijnen nog wel eens te vergeten dat ze een voorbeeldfunctie hebben als het gaat om het correct overdragen en behouden van onze taal. Zij beseffen vaak niet hoe klakkeloos mensen foutief taalgebruik overnemen en zich eigen maken.

En ik ben iemand die schrijft zo als hij denkt.

Zelfs veel schrijvers in spé lijken een van de basisvoorwaarden van het schrijverschap te ontberen: respect voor de Nederlandse taal en de drang om de schoonheid ervan uit te vergroten. Zij volstaan vaak met het gebruik van de spellingcontrole en soms zelfs dat niet eens.

Daarom zie je op een andere blog bvb Thailandblog steeds meer onzin reacties verschijnen!!!

Maar door mijn te lage opleiding maak ik wel eens een taal fout schrijf dan bvb K……….met DT  wa is daar dan mis mee.
Het is een utopie om te denken dat de dagen van tekstschrijvers als Michel van der Plas, Lennaert Nijgh en Robert Long ooit terugkeren en we moeten nieuwe tekstschrijvers ook het voordeel van de twijfel gunnen. Bovendien is de taal steeds in beweging en zo hoort het ook. We kunnen nu eenmaal niet tot in lengte van dagen in oud-Hollandsch blijven communiceren, al was het alleen maar vanwege de nieuwe woorden waar onze taal jaarlijks mee wordt verrijkt.
Ook andere, ‘gevestigde’ tekstschrijvers onderschatten de schoonheid van onze taal en maken fouten die variëren van nauwelijks merkbaar tot tenenkrommend. Maar als de taalgrenzen écht overtreden worden, zoals met het Koningslied, wordt de schrijver ook onverbiddelijk aan de digitale schandpaal genageld. Een smet op de schrijver zijn blazoen, maar wel een overwinning voor onze taal.

Mijn taal gebruk in geschrift  moet men zien als de waarde van het bericht ,maar de inhoud is steeds de hoofdzaak.

Oké, het afbreek-streepje lijkt steeds meer plaats te gaan maken voor de spatie, maar ik hoop dat de andere leestekens en hoofdletters de Nederlandse taal nog lang blijven verduidelijken. Een ontengelsing, zodat we weer gebruik kunnen maken van alle mooie woorden die onze taal rijk is, zou nog mooier zijn, maar dat is waarschijnlijk teveel gevraagd. Voorlopig annuleer ik de dingen die anderen cancelen, kijk ik dingen na die anderen checken en sla ik de dingen die gesaved moeten worden wel gewoon op.

Geef een reactie

