Redactie Nederlander in udonthan bijna nooit ziek meer bijna 80 jaar.

6 Dec

 

http://www.nederlandersinudonthanicitry.nl

lowy.cremers.senior@gmail.com

Ze kunnen niet meer

om hem heen!!!!!

3000 volgers,news online.

                                   Eigen youtube kanaal lowy Cremers.

Op google is de naam Lowy Cremers gewoon een begrip.

 

Een bijdrage van de redactie Lowy Leeflanger!!

Velen vragen zich dan ook wel eens af deze  redacteur Lowy uit Udonthani  hoe komthet dat deze man nooit ziek is???Hij  is  de eigenaar/beheerder/redacteur/coordinater/ Moderator/pispaal/poortwachter van deze prima site!!!

Na dat ik gestopt ben met sommige medicijnen  en ben over gestapt op Chlorophill drank voel ik me erg goed ben vitaal en  is mijn bloed druk die wel eens wat te hoog was  tot normaal gedaald.Dus ik heb er wel baat bij.

Het is een usa product dat nu ook in Thailand verkrijgbaar is.

je hoeft er per dag maar 1 halve theelepel in een glas water op te lossen en dat doe je dan 2x per dag.1 keer smorgensbij het opstaan na het ontbijt,en 1 keer s,avonds voor het slapen gaan.U zal versteld staan  van het resultaat.

Dit is het geheim van onze redacteur Lowy die  nu naar de leeftijd van 80 jaar gaat uitzien.

Allereerst elk medicijn dat een arts voor schrijft is in principe  vergif. Het helpt je soms een kwaal te verminderen maar ook dikwijls  brengt een medicijn meer kwaad dan goed in je kwetsbare lichaam.

Nu is er een middel op de markt dat komt uit USA het land waar al veel is uitgevonden.

Het is een concentratie van een plant die heet  Chlorophill.

Wat doet deze medicijn   die vloeibaar is gemaakt in je lichaam?

Wat is chlorofyl precies?

Chlorofyl werd ontdekt in 1817 door Joseph Caventou en Pierre Joseph Pelletier. Waar de term chlorofyl nog geen belletje doet rinkelen, zal de ‘normale’ term je wat bekender in de oren klinken: bladgroen. Chlorofyl is niets anders dan de groene bladkleurstof van planten die zich in chloroplasten (bladgroenkorrels) bevindt. Dankzij de chloroplasten kan een plant licht opvangen. De energie daarvan wordt omgezet in chemische energie die daarna wordt gebruikt voor de fotosynthese. Tijdens fotosynthese wordt vanuit water en koolstofdioxide, zuurstof en koolhydraten gemaakt.

Dit bladgroen dankt zijn indringende groene kleur aan de sterke absorptie van het rode en blauwe licht, alleen het groene licht wordt door het blad teruggekaatst. Alle groene plantensoorten bevatten ten minste 1 type chlorofyl, maar verder geëvolueerde en andere soorten planten kunnen weer andere variaties bevatten. Het verschil tussen de soorten chlorofyl zit hem in het feit dat ze licht op een iets andere golflengte reflecteren.

Door de groene kleur, kan chlorofyl ook worden ingezet als een toevoegingsmiddel in etensmiddelen, namelijk als de kleurstof E140. Voor de kleurstof haalt men chlorofyl voornamelijk uit brandnetels, gras en alfalfa en het wordt vaak gebruikt in zoetwaren zoals, ijs,

 

Waar zit chlorofyl in?

Zoals gezegd bevat elke groene plant een type chlorofyl. Je vindt het terug in grassen, planten, struiken, bloemen, boombladeren en algen. Dit betekent dat je chlorofyl dus ook in veel producten tegenkomt die door de mens worden gegeten, zoals groene bladgroenten (sla, boerenkool, spinazie, andijvie), groene vaste groenten (broccoli, sperziebonen, spruitjes), grassen zoals tarwegras, zaden en noten en algen en zeewieren.

Doordat chlorofyl in vrijwel elke groente zit, zijn er ook veel superfoods die chlorofyl bevatten. Superfoods zijn al een tijdje helemaal in en het zijn veelal plantaardige producten die bekend staan om hun bijzondere en gezonde effecten op de mens. De hoogste concentraties chlorofyl vind je dan ook in deze groentes, zoals spirulina en chlorella.

Om zoveel mogelijk chlorofyl binnen te krijgen, kan je je groenten beter niet koken voordat je ze eet. Hiermee gaat een groot gedeelte van het bladgroen namelijk verloren. Je kan de chlorofylbevattende groenten het beste rauw eten, door bijvoorbeeld spirulina of chlorella in een salade of smoothie te verwerken. Er zijn ook supplementen (tabletten) die je een chlorofylboost kunnen geven, maar het is het gezondst om gewoon de echte groenten te eten.

De gezondheidsvoordelen van chlorofyl

Dus of je het nu wil of niet, je zal eigenlijk altijd wel chlorofyl binnenkrijgen tijdens het eten. Daarom is het natuurlijk belangrijk om te weten welke effecten chlorofyl heeft op het menselijk lichaam. Daarom worden hier de gezondheidsvoordelen van chlorofyl belicht.

1. Chlorofyl maakt je maagdarmstelsel weer basisch

Organen in je lichaam, zoals je maag of blaas, kunnen basisch of zuur zijn. Je organen functioneren over het algemeen beter in een basische omgeving. Een gemiddeld Westers eetpatroon is echter erg zuur ingericht. Denk aan vlees, vis, tarwe (granen) en eieren. Om de balans in je lichaam weer terug te krijgen, is het belangrijk om genoeg groenten en fruit te eten, want deze zijn juist basisch van aard.

Hierin speelt ook chlorofyl een grote rol. Het bevat namelijk het stofje magnesium, dat invloed heeft op het zuur-basegehalte van het menselijk lichaam. Natuurlijk zal een enkele keer spirulina eten niet direct een gigantisch effect hebben op je zuurgraden, maar in een gezond eetpatroon hoort chlorofyl zeker wel thuis.

2. Chlorofyl werkt reinigend en beschermend voor je lever en darmen

Chlorofyl kan slecht door je lichaam worden opgenomen, dit komt onder andere doordat een aantal stofjes enkel in vet opgelost kunnen worden. Dat klinkt in eerste instantie negatief, maar het pakt juist positief uit want hierdoor is chlorofyl in staat om de darmen goed te reinigen. Het creëert een soort beschermlaagje tegen vrije radicalen en kankerverwekkende stoffen uit onder andere rood vlees. Dit dunne laagje in je ingewanden kan gevaarlijke stoffen inkapselen en onschadelijk maken.

Naast deze beschermde functie, lopen er ook volop onderzoeken om te kijken of chlorofyl ook een ondersteunde functie heeft in je immuunsysteem of niet. Maar hiervan zijn momenteel nog geen concrete resultaten beschikbaar.

3. Chlorofyl is goed voor je bloed en werkt tegen bloedarmoede

Japanse onderzoekers hebben ontdekt dat algensoorten zoals chlorella, het risico op bloedarmoede bij mensen flink kan verkleinen. Wanneer je je dus futloos voelt, kan dit komen door een gebrek aan voldoende rode bloedcellen. Door wat extra bladgroen in te nemen, geef je jezelf een goede oppepper.

Een kanttekening hierbij is wel dat de onderzoekers er nog niet 100% zeker van zijn dat chlorofyl het stofje van chlorella is dat hiervoor zorgt. Chlorella bevat namelijk ook andere gezonde vitamines en mineralen, zoals ijzer en foliumzuur. Chlorella is dus in ieder geval wel goed voor mensen met bloedarmoede, maar of chlorofyl hiervan de veroorzaker is, is nog niet helemaal duidelijk.

 

 

Chlorofyl tegen kanker?Is beslist onwaar!!!!!!!

Maaaaaaaaaar?

Geen enkel middel is perfect, dus je moet niet gelijk alles geloven wat je leest over chlorofyl. Zo wordt er namelijk beweert dat chlorofyl kanker kan voorkomen. Het klopt dat chlorofyl beschikt over grote hoeveelheden vitamine A, C en E, wat het een krachtige antioxidant maakt en helpt bij het verwijderen van gifstoffen uit het lichaam. En het beschikt dus ook over de beschermde functie voor je darmwand.

Zo is er ook een onderzoek geweest naar darmkanker waarbij uit de resultaten tevoorschijn kwam dat het eten van veel rood vlees en weinig chlorofyl, kan bijdragen aan het krijgen van darmkanker. Maar wees je ervan bewust dat geen enkel voedingsmiddel op magische wijze kanker kan voorkomen. Chlorofyl heeft een positieve invloed op je darmen maar het werkt alleen in combinatie met een gezond dieet en een actieve levensstijl.

Conclusie: gezond voor ieder mens, maar het blijft een mysterieus stofje

Al met al heeft chlorofyl enkel voordelen en neemt het geen grote nadelen met zich mee. Opmerkelijke bijwerkingen van chlorofyl zijn er ook niet. Echter draagt chlorofyl toch nog wel veel vragen met zich mee. Na de exacte werking van chlorofyl in bepaalde organen of naar de effecten van chlorofyl op kanker moet meer onderzoek worden gedaan om zeker te zijn van de voordelen en bijwerkingen.

Maar chlorofyl is zeker gezond en onmisbaar voor een gezond mens. Als je gevarieerd en gezond eet, krijg je eigenlijk vanzelf al wel een gezonde dagelijkse dosis chlorofyl binnen. En de groenten waar het in zit zijn nog eens hartstikke lekker!

Zeer zuur Vlees, vis, gevogelte, wild, eieren, soja
Gematigd zuur Peulvruchten, granen, kaas
Zwak zuur / zwak basisch Noten, zaden, roomboter, olie
Gematigd basisch Zuivel (m.u.v. kaas)
Zeer basisch Groenten, fruit, aardappelen
  1. Chlorofyl werkt pijnverlichtend voor mensen met chronische alvleesklierontsteking – WAAR

Onderzoeken hebben aangetoond dat mensen met een chronische alvleesklierontsteking baat kunnen hebben bij chlorofyl, omdat het de pijn en andere symptomen die gepaard gaan met deze aandoening verlicht. Echter, de chlorofyl dient in dit geval wel geïnjecteerd te worden om effectief te zijn (o.a. Yoshida et al.

  1. Chlorofyl stimuleert de aanmaak van rode bloedcellen en helpt bloedarmoede voorkomen –

Japanse wetenschappers hebben enkele jaren geleden aangetoond dat chlorella het risico op bloedarmoede, proteïnurie en oedeem bij zwangere vrouwen kan verkleinen (Nakano et al., 2010[4]). Het is echter de vraag of de chlorofyl in chlorella verantwoordelijk was voor deze effecten, want chlorella bevat ook talloze andere vitamines en mineralen, zoals foliumzuur, B-vitamines en ijzer, die voor deze positieve resultaten gezorgd kunnen hebben. Er zal dus in de toekomst meer onderzoek moeten worden gedaan om vast te stellen of chlorofyl de kans op bloedarmoede kan verlagen.

  1. Chlorofyl geeft energie –  WAAR

Als je vaak moe en futloos bent als gevolg van bloedarmoede kan chlorella helpen om meer energie te krijgen, want zoals ook al in stelling 4 is aangegeven kan chlorella helpen om bloedarmoede te voorkomen. Daarnaast kan een ophoping van toxische stoffen in de darmen en lever leiden tot vermoeidheid, dus aangezien chlorofyl de darmen en lever reinigt (zie stelling 1) kan het zo ook helpen meer energie te geven. Meer onderzoek is nodig om te bepalen of chlorofyl echt een ‘energie booster’ is.

  1. Chlorofyl stimuleert het immuunsysteem –  WAAR

Alhoewel wetenschappelijk bewezen is dat chlorofyl de schadelijke werking van vrije radicalen blokkeert, is het niet vastgesteld dat het ook een antioxidant is dat het immuunsysteem versterkt. Toch zijn er de afgelopen jaren enkele veelbelovende onderzoeken onder muizen en ratten gedaan die suggereren dat chlorofylrijke voeding het immuunsysteem versterkt (o.a. Morris et al., 2007[5]). Daarnaast zijn er onder meer onderzoeken gedaan naar het effect van spirulina op het immuunsysteem bij mensen, maar het is niet vastgesteld of de chlorofyl in spirulina verantwoordelijk is voor de positieve resultaten (Hirahashi et al., 2002[6]). Meer onderzoek is nodig om te bepalen of chlorofyl daadwerkelijk het immuunsysteem bij mensen stimuleert.

  1. Chlorofyl helpt ter behandeling van koortslip en gordelroos – MISSCHIEN WAAR

Er is nog onvoldoende wetenschappelijk bewijs om te beweren dat chlorofyl helpt ter behandeling van koortslip en gordelroos, maar de eerste onderzoeken op dit gebied hebben uitgewezen dat een huidzalf met chlorofyl de wondheling lijkt te bevorderen en het aantal zweertjes bij koortslip (herpes simplex) en gordelroos (herpes zoster) vermindert (Belenkii et al., 1971[7]; Kongkaew et al., 2011[8]).

  1. Chlorofyl helpt bij de behandeling van bepaalde vormen van kanker – MISSCHIEN WAAR

De wetenschappelijke onderzoeken naar de effecten van chlorofyl ter behandeling van kanker zijn nog beperkt, maar tot nu toe is vast komen te staan dat mensen die longkanker in een vroeg stadium hebben baat kunnen hebben bij chlorofylinjecties in combinatie met het gebruik van het medicijn talaporfine en bestraling. Echter, dit effect lijkt alleen de eerste twee weken van de behandeling te werken, daarna neemt de werkzaamheid sterk af (Tsukagoshi et al., 2004[9]).Dus beweringen dat het middel Kanker geneest  horen thuis in Fabeltjes land.

  1. Chlorofyl voorkomt bepaalde vormen van kanker – MISSCHIEN WAAR

Ook op het gebied van huidkanker zijn met de behandeling met chlorofyl positieve resultaten geboekt. Het lijkt erop dat mensen die meerdere malen huidkanker van het type basaalcelcarcinoom hebben gehad minder kans hebben om opnieuw deze vorm van huidkanker te krijgen als zij naast laser- of lichttherapie chlorofyl geïnjecteerd of op de huid gesmeerd krijgen. (Kochneva et al., 2010[10]). Daarnaast kan chlorofyl de kans op darmkanker verkleinen, zoals bleek uit de cohortstudie die bij stelling 1 reeds genoemd is.

  1. Chlorofyl helpt tegen constipatie – MISSCHIEN WAAR

Aan de hand van een onderzoek onder 62 geriatrische patiënten is vastgesteld dat chlorofyl kan helpen tegen constipatie (verstopping), alhoewel wetenschappers vermoedden dat het hier vooral om een placebo-effect ging (Young et al., 1980[11]). Daarnaast zijn er in het verleden onderzoeken bij dieren gedaan waaruit bleek dat chlorofyl de stoelgang stimuleert (Cosby, 1942[12]). Echter, vooralsnog is dit onvoldoende bewijs om te stellen dat chlorofyl daadwerkelijk helpt bij constipatie 

Eén van de belangrijkste kenmerken van chlorofyl is dat er vrijwel niets van wordt geabsorbeerd in het lichaam, laat staan dat het in de bloedbaan terecht komt. Gedurende het spijsverteringsproces, dat in de mond begint, wordt chlorofyl afgebroken, waarbij de fytolstaart (onderdeel van chlorofyl) vrijkomt. Onderzoekers hebben ontdekt dat slechts 1% van deze fytol wordt geabsorbeerd door mensen (Baxter, 1968[13]), en dat een nóg kleinere hoeveelheid van het niet-fytol gedeelte wordt opgenomen. Een andere reden waarom chlorofyl zo slecht wordt geabsorbeerd door het lichaam is omdat het een pigment is dat uitsluitend in vet oplosbaar is.

  1. Chlorofyl help tegen een slechte adem

In de jaren ’50 van de vorige eeuw werden “geur vretende” producten met chlorofyl, zoals mondwaters, snoepjes, voetenpoeders, deodoranten en zelfs hondenvoer, razend populair. De bewering was dat chlorofyl een slechte adem en andere lichaamsgeurtjes tegengaat, maar de grote vergissing die deze fabrikanten bewust of onbewust maakten was dat niet chlorofyl maar chlorofylline geur verdrijvend is. Chlorofylline bevat helemaal geen chlorofyl maar is een water oplosbaar extract van chlorofyl dat in ziekenhuizen wordt gebruikt bij de behandeling van infecties en wonden. Kortom, chlorofyl verdrijft geen onaangename geurtjes. Een goede hygiëne is de beste manier om zweetgeur en andere lichaamsgeurtjes te voorkomen, en een slechte adem vermijd je met een gezond en gevarieerd voedingspatroon in combinatie met twee maal daags je tanden poetsen met een bij voorkeur fluoridevrije tandpasta op basis van natuurlijke ingrediënten.

 

Chlorofyl, ook vaak bladgroen genoemd, werd in 1817 ontdekt door de Franse wetenschappers Joseph Caventou en Pierre Joseph Pelletier en is het groene pigment dat planten en algen groen doet kleuren. De kleurstof bevindt zich in de chloroplasten (celcompartimenten) van planten en algen en helpt bij het opvangen van licht en het omzetten in chemische energie die benodigd is voor fotosynthese, een proces waarbij koolstofdioxide met behulp van lichtenergie wordt omgezet in water, koolhydraten en zuurstof. Chlorofyl is groen omdat het sterk absorbeert in het rode en blauwe deel van het lichtspectrum, waardoor alleen de groene kleur wordt teruggekaatst. Alle groene planten bevatten ten minste één type chlorofyl (chlorofyl a), maar planten die later en verder zijn geëvolueerd bevatten ook een tweede type chlorofyl (chlorofyl b). Ook bestaan er andere soorten chlorofyl, genaamd chlorofyl c1, c2 en c3 en d, maar deze vormen komen veel minder voor in de plantenwereld. Het belangrijkste verschil tussen de verschillende soorten chlorofyl is dat ze elk het licht op een iets andere golflengte reflecteren.

Chlorofyl zit in alle groene grassen, bloemen, planten, struiken, bladeren van bomen en algen. De groene bladkleurstof zit daarom ook in vele soorten voeding, waaronder:

  • Groene bladgroenten, zoals sla, rucola, spinazie, boerenkool, paksoi, andijvie en groene kool
  • Groene vaste groenten, zoals broccoli, groene asperges, sperziebonen en spruitjes
  • Grassen, zoals tarwegras en gerstegras
  • Zaden en noten
  • Algen, zeewieren en producten die daarvan gemaakt zijn, zoals chlorella, spirulina, Irish Moss, kelp poeder, kelp noodles, nori, wakame en sushi wraps

Draagt chlorofyl bij aan de gezondheid?

Chlorofyl zit dus in vrijwel alle groenten, en zelfs in groenten die niet groen van kleur zijn (zij het in veel kleinere hoeveelheden). De hoogste concentraties chlorofyl zitten echter in superfoods zoals chlorella en spirulina, en deze zijn om die reden de laatste jaren erg populair geworden. Veel fabrikanten van deze superfoods beweren dat hun producten over allerlei gezondheid bevorderende eigenschappen beschikken, waardoor het lijkt alsof chlorofyl het nieuwe wondermiddel is. Maar is dat ook zo? We hebben alle gezondheidsclaims ten aanzien van chlorofyl voor je op een rijtje gezet en onderzocht wat daarvan nou waar en niet waar is.Chlorofyl reinigt de darmen en de lever – WAAR

Omdat chlorofyl zo slecht wordt geabsorbeerd door het lichaam (voor meer informatie zie stelling 11), is het in staat om met name de darmen goed te reinigen. Chlorofyl werkt als het ware als een beschermlaagje en zorgt ervoor dat schadelijke vrije radicalen en toxische kankerverwekkende stoffen die bijvoorbeeld worden gevormd als je veel rood vlees (rundvlees, lamsvlees, paardenvlees) eet ingekapseld worden, zodat de schadelijke werking in de darmen en lever wordt afgeremd. Aan de hand van een 9 jaar durende Nederlandse cohortstudie (Balder et al., 2006[1]) waar 120.852 proefpersonen in de leeftijd van 55 tot 69 jaar aan meededen werd vastgesteld dat het risico op darmkanker toeneemt als je veel rood vlees eet en weinig chlorofyl binnenkrijgt.Chlorofyl maakt het bloed basisch – WAAR

Een gezond voedingspatroon dient voor 80% uit basische en voor 20% uit zure voeding te bestaan, want als je lichaam licht basisch is functioneren alle organen, weefsels en lichaamsprocessen beter (Schwalfenberg, 2012[2]). Helaas bestaat het moderne Westerse voedingspatroon vooral uit zure voeding en veel te weinig uit basische voeding, waardoor het lichaam van veel Nederlanders veel te zuur is. Chlorofyl is rijk aan magnesium, een belangrijk mineraal dat het lichaam helpt het zuur-base gehalte in je lichaam in evenwicht te brengen. Echter, je kunt je lichaam niet basisch maken door chlorofylsupplementen te nemen en verder ongezond te eten. Daarom dien je dagelijks veel basische voedingsmiddelen te eten en zure voeding zoveel mogelijk te vermijden.

Vraag ons  waar te koop  en we helpen u verder

Redactie Lowy Cremers

lowy.cremers.senior@gmail.com

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers liken dit: